عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز بر این عقیده است که فقدان آگاهی و واطلاعات لازم جوانان از مهارتهای جنسی و ضعف آموزش های حرفه ای در این زمینه مهمترین عامل تغیر الگوی ایدز در کشور است .

عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز بر این عقیده است که فقدان آگاهی و واطلاعات لازم جوانان از مهارتهای جنسی و ضعف آموزش های حرفه ای در این زمینه مهمترین عامل تغیر الگوی ایدز در کشور است.

 دکتر مینو محرز در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت: در حال حاضر حدود 18هزار و پانصد نفر در کشور مبتلا به ایدز هستند که 94 درصد آنان را مردان و 6 درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود:اعتیاد تزریقی تا چند سال پیش مهمترین عامل ابتلا به ایدز در کشور بود اما واقعیت های موجود نشان می دهد درصد مبتلایان به ایدز از معتادان تزریقی به ابتلا بر اثر رابطه ناامن جنسی تغییر پیدا کرده است.

عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز، تصریح کرد:بالا رفتن سن ازدواج وضعف آموزش های پیشگیرانه به جوانان در کنار افزایش مصرف داروهای روان افزا که تاثیرات جنسی مخربی به همراه دارد مهمترین عواملی هستند که رابطه ناسالم جنسی را به اولین عامل ابتلای  به ایدز در کشور بدل کرده اند.

این محقق و کارشناس ایدز ادامه داد: 3 عامل مهم در جهان به عنوان راهکارهای پیشگیرانه برای مقابله با ایدز از طریق روابط جنسی شناخته شده است که شامل خویشتن داری ، وفاداری و استفاده از کاندوم است.

وی اظهار داشت: سن مبتلایان به ایدز در کشور در حال حاضر بین 25 تا 45 سال ثبت شده است اما برای اینکه در آینده شاهد کاهش سن مبتلایان به ایدز نباشیم ضمن تقویت و گسترش مراکز مشاوره باید آموزش مهارت های جنسی را از مدارس شروع کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha